Поради батькам з художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку

Образотворча діяльність:

  • спрямовуйте увагу дитини на яскраві об’єкти у довкіллі, намагайтеся утримувати її певний час, розглядайте разом картинки, ілюстровані книжки, народні іграшки, стимулюйте вияви позитивних емоцій під час їх сприймання;
  • створюйте сприятливі умови для розвитку творчих задатків, забезпечте наявність необхідного художнього обладнання (олівці, фарби гуаш 1-2 кольорів, папір, глина), підтримуйте маніпулювання дитини з ним;
  • займайтеся образотворчою діяльністю у вигляді гри. Виберіть сприятливий час, коли дитина має гарний настрій, приготуйте всі матеріали і запропонуйте пограти. Зацікавте її спочатку, прочитайте віршик, казочку, попросіть показати на малюнку її персонажів, а потім творіть разом;
  • сприймайте заняття з малюком як цікавий творчий процес, тоді ваш настрій передасться дитині, подарує їй багато позитивних емоцій;
  • використовуйте сучасні навчально-наочні видання (альбоми, розмальовки); • не зупиняйте дитину, якщо у неї є бажання виконувати одні й ті самі дії багато разів (креслити олівцем нескінченні лінії, місити глину тощо);
  • вправляйте у впізнаванні предметів під час випадкового поєднання ліній, плям, отриманні певної форми, озвучуйте образи, які створює малюк, щоб збагатити уявлення про них, їх властивості (колір, форму). ггг

Музична діяльність

  • створюйте сприятливе музично-розвивальне середовище в родині через прихильне ставлення батьків до музики, музичноестетичну поведінку дорослих (спів, слухання музики), спільну музичну і музично-рухову діяльність дорослого і дитини (плескаємо, бігаємо разом);
  • наповнюйте предметний простір вдома музичною апаратурою і музично-ігровим дитячим обладнанням (музичний центр, iPad, музичні іграшки-інструменти з фіксованим звуком – органчик, музична скринька; шумові іграшки-інструменти – дзвіночки, брязкальця; дитячі якісні іграшки з музичним начинням);
  • практикуйте в родині живий спів членів сім’ї: мами, тата, бабусі, дідуся (колискові, утішки, забавлянки, сучасні дитячі мелодії та пісні материнською мовою), залучайте до нього дитину;
  • імпровізуйте ритмічний спів імені дитини за зразком “Ксеню, Ксеню, донечко, світле наше сонечко”, а також ритмічний, паралельний діям, спів типу “Ручки миє наш Михасик, буде чистий, як карасик”;
  • слухайте разом з дитиною неголосні аудіозаписи приємної музики (класична – світла, спокійна, помірна, радісна, казкова, маршова, рухлива; наївний, простий і органічний фольклор – колискові, утішки, щедрівки, хороводні; сучасна – мелодійна, легка, змістовна, з помірними темпом і гучністю);
  • заохочуйте словами, оплесками дії дитини самостійно тиснути кнопку музичної іграшки, а потім виконувати оплески, погойдування, якщо музика помірна, бігати по колу, якщо музика жвава тощо.кеке

Театралізована діяльність

  • використовуйте у спілкуванні з дитиною віршики, забавлянки, заклички, казочки, стимулюйте її до позитивних емоцій, звуконаслідування, активних образних дій, промовляння коротких слів;
  • застосовуйте розігрування утішок, показу дій персонажів за допомогою іграшок, ляльки бі-ба-бо;
  • залучайте дитину до співучасті в театралізованих іграх;
  • давайте дитині змогу почуватися вільно, розкуто у вираженні емоцій і наслідувальних дій під час читання казки, віршика.
Кiлькiсть переглядiв: 211