Міні-музей «Народної іграшки»
Мета: систематизувати знання дітей про українську народну іграшку, її види. Пояснити дошкільникам, яку роль відігравала іграшка в житті людей у давнину. Розвивати інтерес і повагу до народної іграшки, до минулого свого народу.
Матеріал: іграшки з тканини, іграшки з соломи, іграшки з дерева, іграшки з глини, матеріал для виготовлення іграшок власними руками.
Розділи:
1. Різні види народних іграшок.
2. Що із чого виготовлене (матеріал).
3. Маленькі майстри (виготовлення іграшок власними руками).
4. «Цікавинки від Добрика».
Перший розділ «Різні види народних іграшок» поділено на 4 групи, які розміщено на окремих поличках:
- Група іграшок з тканини та ниток.
- Група іграшок з дерева.
- Група іграшок з глини.
- Група іграшок з соломи, трави, лози та інших матеріалів.
Форми організації життєдіяльності дітей, які проводяться з використанням змістового наповнення міні-музею «Народна іграшка» (за класифікацією народних іграшок):
1. Група іграшок з тканини та ниток:
- художня праця (виготовлення ляльок-мотанок);
- показ плетеного рукавичкового театру;
- виставка-конкурс «Народна іграшка власними руками» (робота з родинами);
- дослідницько-пошукова діяльність;
- обігрування колисанок, забавлянок, потішок з використанням ляльки-мотанки;
- дидактичні ігри на ознайомлення дітей з різними видами народних іграшок;
- читання та обговорення творів усної народної творчості про народну іграшку;
- рухливі ігри з використанням набивних тканинних м’ячів;
- заняття, міні-заняття.
2. Група іграшок з дерева:
- рухливі ігри (естафети) з дерев’яними кониками;
- ігри-забави (пищики, брязкальця, сопілки, тощо);
- інтелектуальна гра «Поле чудес» на закріплення знань дітей про народну іграшку;
- конкурс-розвага «Чия іграшка найкраща»;
- малювання та розпис народних іграшок;
- використання шумових дерев’янних іграшок на музичних заняттях.
3. Група іграшок з глини:
- майстер-клас народного умільця по розпису глиняних виробів;
- СХД робота з глиною;
- заняття з образотворчої діяльності (ліплення з глини);
- ігри-забави з глиняними свищиками;
- розпис глиняних виробів;
- показ настільного театру за допомогою глиняних іграшок виготовлених власноруч.
4. Група іграшок з соломи, трави, лози та інших матеріалів:
- дослідницько-пошукова діяльність;
- художня праця;
- екскурсії до краєзнавчого музею, міського центру позашкільної освіти;
- зустрічі з народними умільцями(майстри по плетінню з соломи та лози);
- екскурсія на луки, поля до водоймища за природним матеріалом для виготовлення іграшок;
- конкурс-вікторина «Що ти знаєш про іграшку?».
Всі іграшки знаходиться в доступному для дітей місці. В будь-який час діти можуть підійти розглянути та погратися ними.
В другому розділі «Що із чого виготовлене» ми зібрали матеріал, з якого в давнину виготовляли іграшки: глина, різні види тканини, солома тощо.
Третій розділ ми назвали «Маленькі майстри». В ньому помістили матеріал, який необхідний дітям для практичного вправляння (глина, тканина, нитки, фарби тощо)
Четвертий розділ ми назвали «Цікавинки від Добрика». В ньому зібраний цікавий пізнавальний матеріал про народні іграшки, ілюстрації, художня література.