/Files/images/01/1/6e9a23b9831b67d69389e6d3e69460ef.gif

Відповідно до плану роботи ЗДО "Струмочок" на 2023-2024 н.р. та Наказу по ЗДО "Про організацію та проведення моніторингу досягеннь дітей в ЗДО "Струмочок" в 2023-2024 н.р." з 23.10.2023 по 27.10.2023р. в закладі було проведено моніторингове дослідження з метою відстеження динаміки особистісних досягнень вихованців.
Під час моніторингового дослідження була проведена діагностика рівнів досягнень дітей відповідно до БКДО використовуючи показники досягнень дітей, діагностичний інструментарій, обладнання, методику обстеження, характеристику рівнів засвоєння програмових вимог розміщені в методичному посібнику «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» (за загальною редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук, 2021 рік, видавництво «Мандрівець»).
Під час проведення моніторингу було використано комплекс методів: спостереження, аналіз різних видів діяльності дітей тощо.

Результати обстеження вихованців різновікової групи «Ромашка»

Загальні показники становлять: високий ріень - 9%, достатній рівень -43%, середній рівень – 37%, початковий рівень – 11%.

Освітній напрям «Особистість дитини»

У результаті дослідження сформованості ціннісного ставлення дошкільників до власного здоров'я в було встановлено, що з найбільш сформованих вимог освітнього напряму «Особистість дитини» є орієнтування в ознаках статевої належності та оперування займенником «Я» з вирізненням себе з поміж інших 15% (високий рівень). Це свідчить про сформованість самосвідомості (ідентифікації себе зі своїм «Я», адекватної самооцінки, домагання визнання іншими її чеснот, уміння співвідносити «хочу», «можу», «буду»; орієнтування в своїх основних правах і обов’язках), який характеризує високий ступінь психологічної зрілості дошкільника.

У 53% (достатній рівень) дітей сформована компетентність ціннісного ставлення до власного здоров’я на достатньому рівні, у 29% - середній рівень, а у 3% початковий рівень.

Освітній напрям «Дитина в соціумі»

Аналізуючи результати дослідження з даного освітнього напряму можна зазначити, що 51% (достатній рівень) дошкільнят зорієнтовані на спілкуванні і взаємодії з дітьми та чуйно ставляться до інших людей залежно від віку та статі і мають достатній рівень сформованості, 40% (середній рівень) дітей лише ситуативно готові взаємодіяти з дорослими людьми різного віку, ініціюють дружні стосунки з тим, кому симпатизують і мають середній рівень сформованості, а 9% дітей мають початковий рівень сформованості соціально-громадянської компетентності. Високий рівень з даного напряму відсутній.

Освітній напрям «Гра дитини»

24% (високий рівень) дітей зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, впізнають та називають різні види іграшок, а також сприймають іграшки як образ предмета реального світу, що свідчить про високий рівень сформованості.

Поряд з цим, 46% (достатній рівень) вихованців лише частково виявляють бажання імпровізувати, реалізовуючи власні ігрові задуми та дотримуються ігрового партнерства, поведінки та етикету спілкування.

26% (середній рівень) дітей розуміють, що гра має сюжет, ініціюючи її початок, а 4% (початковий рівень) вихованців взагалі не вибудовують різні сюжети під час ігрової діяльності та частково дотримуються порядку в ігровому куточку.

Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

В результаті нашого дослідження було з’ясовано, що рівень розвитку пізнавальної сфери дошкільників залишається на середньому рівні. 10% (високий рівень) вихованців мають високі показники вмінь та навичок порівнювати предмети за кольором, формою, величиною виявлено а класифікувати предмети за їх кількісними та якісними ознаками 32% (достатній рівень). У 43% (середній рівень) дітей зазначено часткове засвоєння матеріалу. Та 15% (початковий рівень) дітей мають початковий рівень сформованості знань.

Освітній напрям «Мовлення дитини»

В результаті дослідження виявлено, що 41% (достатній рівень) дошкільників володіють фонематичним складом мовлення на достатньому рівні.

Щодо усвідомлення звукового складу рідної мови з розрізненням і виокремленням голосних, твердих і м'яких звуків, то більша половина дошкільників здійснюють його аналіз.

На підставі аналізу результатів дослідження виявлено, що збалансованим словниковим запасом володіють 52% (середній рівень) дітей.

На жаль, 7% (початковий рівень) дошкільнят не засвоїли вживання граматичних категорій.

Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»

Згідно з результатами спостереження 17% (високий рівень) дітей обізнані з природним середовищем планети Земля та Всесвітом як цілісним організмом та мають високий рівень сформованості знань, 43% (достатній рівень) дітей мають загальні уявлення про життя людей на планеті Земля, сприймають природу як цінність, виокремлюючи позитивний та негативний вплив людської діяльності на стан природи.

28% (середній рівень) дітей лише частково мають сформовані навички піклування про збереження, догляд та захист природного довкілля.

12% (початковий рівень) дітей знають про необхідність дотримання людиною правил доцільного природокористування на початковому рівні.

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

Пізнавальний інтерес до мистецтва, за результатами вивчення виявився таким: оволодіння необхідними технічними прийомами для передачі своїх почуттів у малюнку, ліпленні, аплікації, поєднуючи елементи різних видів мистецтва, зазначено як одне з домінуючих компетентностей та має високий рівень лише 7% (високий рівень) дітей. Схильність до переймання духовного потенціалу мистецького твору у власний досвід, виховуючи в собі риси улюблених персонажів, було виявлено у 39% (достатній рівень) вихованців.

40% (середній рівень) вихованців мають середній рівень сформованості комунікативних навичок спілкування з приводу змісту і краси творів.

14% дітей мають початковий рівень сформованості навичок до діяльності естетичного напрямку в різних його видах.

Аналіз результатів моніторингового вивчення досягень дітей різновікової групи свідчить про малу кількість дітей з високим рівнем знань, дані результати націлюють вихователів на систематичну та цілеспрямовану роботу з вихованцями з усіх освітніх напрямів шляхом використання індивідуальної роботи, освітніх технологій, роботі в парах тощо.


Результати обстеження вихованців групи середнього дошкільного віку «Сонечко»

Освітній напрям Особистість дитини

У результаті вивчення було встановлено, що 2% (високий рівень) вихованців з повним засвоєнням вимог щодо усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку, зміцненні організму та опікування станом свого здоров’я, 9% - достатній, 30% - середній та 59% - початковий рівень.

Освітній напрям "Дитина в соціумі"

З огляду на результати спостереження за дошкільниками можна зазначити, що 1% (високий рівень) дошкільнят зорієнтовані на спілкуванні і взаємодії з дітьми та чуйно ставляться до інших людей залежно від віку та статі, ініціюють дружні стосунки з тим, кому симпатизують, 19% ( достатній рівень) усвідомлюють поняття «сім’я», поважаючи своїх рідних, прагнуть бути справедливими та відповідальними, будуючи стосунки з однолітками на принципі толерантності, 40% (середній рівень) дітей лише ситуативно готові взаємодіяти з дорослими людьми різного віку, відчувають себе повноцінним членом родини, прагнучи бути в присутності рідних «самим собою», 40% (початковий рівень) не схильні до міжособистісного спілкування, не можуть поступитися власними інтересами.

Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»

Згідно з результатами спостереження 1 % (високий рівень) дошкільників обізнані з природним середовищем планети Земля та Всесвітом як цілісним організмом, сприймають природу як цінність, виокремлюючи позитивний та негативний вплив людської діяльності на стан природи, 18% (достатній рівень) дітей знають про необхідність дотримання людиною правил доцільного природокористування, діти знають правила безпечної поведінки в природному середовищі, 27% (середній рівень) дітей лише частково мають загальні уявлення про життя людей на планеті Земля, про збереження, догляд та захист природного довкілля. Нажаль 24% дітей мають початковий рівень знань з даного освітнього напряму.

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

Пізнавальний інтерес до мистецтва, за результатами вивчення, виявився таким: оволодіння необхідними технічними прийомами для передачі своїх почуттів у малюнку, ліпленні, аплікації, поєднуючи елементи різних видів мистецтва, зазначено як одне з домінуючих компетентностей у 2% дітей (високий рівень). Також, в них сформовані комунікативні навички спілкування з приводу змісту і краси творів. Схильність до переймання духовного потенціалу мистецького твору у власний досвід, виховуючи в собі риси улюблених персонажів, було виявлено у 10 % вихованців (достатній рівень).

32% (середній рівень) вихованців частково виявляють художню активність як складову особистісної культури.

56% (початковий рівень)дітей не мають навиків рефлексії стосовно власного мистецького досвіду.

Освітній напрям «Гра дитини»

9% (достатній рівень) дітей зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, впізнають та називають різні види іграшок, сприймають іграшки як образ предмета реального світу, дотримуються ігрового партнерства, поведінки та етикету спілкування. 35% дітей (середній рівень) розуміють, що гра має сюжет, ініціюючи її початок, частково виявляють імпровізацію, реалізовуючи власні ігрові задуми. 56% (початковий рівень) вихованців взагалі не вибудовують різні сюжети під час ігрової діяльності взагалі. На жаль, високий рівень з даного напряму відсутній.

Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Аналізуючи освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» встановлено, що 78% вихованців мають початковий рівень розвитку, що свідчить про певні освітні втрати вихованців. 19% (середній рівень) дітей розрізняють колір, величину предметів, визначають їх просторові відношення, оперують поняттями «багато», «мало», «один», вміють лічити в межах 5, знають і називають геометричні фігури.

3% вихованців мають достатній рівень, високий рівень з даного напряму відсутній.

Освітній напрям «Мовлення дитини»

На підставі аналізу результатів дослідження виявлено, що збалансованим словниковим запасом володіють 13% дітей (достатній рівень) 36% дітей (середній рівень) вживають сло­ва різної складності, з конкретним, прямим і переносним значеннями. 51% (початковий рівень) дошкільнят не засвоїли вживання граматичних категорій. Також виявлено, що окремим дітям важко складати розповіді за зразком вихователя, використовуючи складні речення з сполучниками. На жаль, високий рівень з даного напряму відсутній.

Враховуючи вище вказане, рекомендовано:

- З метою компенсації освітніх втрат, особливу увагу надавати індивідуальним формам роботи з дітьми, які мають початковий та середній рівень розвитку.

- Оптимізувати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності шляхом використання ефективних освітніх технологій, методів та прийомів.


Аналіз результатів нервово-психічного розвитку дітей раннього віку групи «Дзвіночки» 2023-2024 н.р.

У групі налічується 18 дітей, з яких 12 хлопчиків та 6 дівчаток.

Спостереження проводилося з мовленнєвого, сенсорного, фізичного розвитку, образотворчої діяльності, а також рівня культурно-гігієнічних навичок, ігрової діяльності та поведінки дітей.

Мовленнєвий розвиток. Більшість дітей розуміють нескладну розповідь по предметній та сюжетній картинці, 3 дітей висловлюються багатослівними реченнями, починають ставити питання Де? Куди? Чому? Більшість дітей майже взагалі не розмовляють, тільки промовляють окремі склади та прості слова, які важко об’єднати в зрозумілі речення.

Сенсорний розвиток. У групі 3 дітей орієнтуються та називають основні кольори, групують предмети за однією ознакою (колір, форма, розмір), підбирають за зразком різноманітні предмети основних кольорів та частково орієнтуються в назвах геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник)

Фізичний розвиток. Діти намагаються виконують основні рухи: ходять, бігають, стрибають, присідають, переступають через перешкоди, частково повторюють рухи за вихователем. Також у більшості дітей розвинені навички самообслуговування (їдять самостійно рідку їжу та користуються серветками, миють руки та обличчя, ходять на горщик, частково намагаються одягатися (шапку, штани, взуття).

Образотворча діяльність. Всі діти з задоволенням займаються зображувальною діяльністю: малюють, ліплять, викладають аплікації.

Ігрова діяльність. На достатньому рівні розвинена ігрова діяльність дітей. Частина дітей з задоволенням разом граються, діляться іграшками, інша частина дітей спостерігає за процесом гри.

Конструктивна діяльність. Діти самі можуть робити прості сюжетні будівлі, та обігрують їх.

Але є діти з якими не проводилося або частково проводилося дослідження, причиною того є відсутність дітей з різних обставин.

Кiлькiсть переглядiв: 3343