титити

ПОРАДИ СЕСТРИ МЕДИЧНОЇ СТАРШОЇ

/Files/images/razom_z_mamoyu/medsestra_listopad/67d001c747e761a83a865bc47135d290-0.jpg

/Files/images/razom_z_mamoyu/medsestra_listopad/67d001c747e761a83a865bc47135d290-1.jpg

ПОРАДИ ВИХОВАТЕЛЯ

/Files/images/01/1/7020.gif

Конструювання як технологія розвитку активного мовлення

Під час конструювання дитина розвиває:

— дрібну та крупну моторику
— образне мислення
— творчу уяву
— активне мовлення
Цілеспрямовано розглядає предмети порівнює їх розділяє на частини бачить спільне та відмінне знаходити основні частини конструкції, від яких залежить розміщення інших частин робить висновки та узагальнення. Усі ці дії дитина супроводжує мовою — збагачує словник і вдосконалює граматичну структуру власного мовлення.
Учені, які вивчають діяльність головного мозку, психіку дітей, відмічають велике стимулююче значення функції руки. Коли дитина з’єднує деталі між собою, у неї розвиваються рухи пальців, що сприяє розвитку мови. Ще фізіолог і психолог Володимир Бехтєрєв довів у своїх дослідженнях, що прості рухи рук допомагають зняти розумову втому, покращують вимову багатьох звуків, розвивають мову дитини. Рівень розвитку мовлення залежить від сформованості дрібних рухів пальців рук.

Роль дорослого в активізації мовлення дитини

Усебічний ефект у розвитку дитини конструктивна діяльність забезпечує лише за умови цілеспрямованого навчання. Створіть такі умови, щоб під час конструювання у дитини виникала потреба: називати різні об’єкти, деталі конструктора, їх якісні характеристики тощо; правильно вживати різні поняття вказувати напрямок озвучувати свої дії. Навчіть дитину коментувати свої дії, а надалі — і планувати їх.
Дитина засвоюватиме необхідні слова, їх значення і способи вживання. Завдяки цьому мовлення стає зв’язним і осмисленим, у ньому з’являються складносурядні та складнопідрядні конструкції. Розглядаючи разом з дошкільником елементи конструктора, запитуйте: «Як ти думаєш, що це таке?» «На що це схоже?» «Що ти хочеш побудувати?» «Як ти це будеш робити?»
Якщо дитина закінчила будувати, а задумана модель у неї не вийшла: спочатку заспокойте її зауважте, що таке може трапитися у всіх після цього разом проаналізуйте помилки за допомогою запитань: «Як ти вважаєш, чому перекосився дах будинку? Що треба зробити зі стіною, яка виявилася нижчою?» коли помилки з’ясовано, запропонуйте виправити їх, а якщо це неможливо, то спробуйте побудувати все спочатку. Перш ніж дитина почне, запропонуйте їй розповісти, що і як вона робитиме. Адже велику роль у розвитку вміння працювати цілеспрямовано відіграє здатність послідовно розповідати про хід наступної роботи.
Мовлення допомагає оформити думку, виконує спрямовуючу й регулюючу роль у діяльності. Розвивайте у дітей уміння попередньо називати тему конструкції, розповідати, якою вона буде і як її будувати. Робіть це поступово. Вчіть коротко відтворювати за допомогою слів процес будівництва, розповідати, якими способами конструювання вони користувалися.
Після закінчення роботи запропонуйте їм розповісти: що вони побудували для кого як з яких матеріалів тощо. Це можна робити як після занять, так і після самостійних ігор. Спочатку діти будуть учитися розповідати, відповідаючи на запитання вихователя, і лише поступово перейдуть до зв’язної самостійної розповіді.

Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/1600-konstruyuvannya-yak-tehnologya-rozvitku-aktivnogo-movlennya

Кiлькiсть переглядiв: 193