«Як дошкільника зацікавити книжкою»

  • Роботу з книгою найефективніше будувати в ігровій формі. Працювати з книгою, так само як і гратися, можна лише тоді, коли цього хоче дитина!
  • Надайте дитині відкритий доступ до книг: організуйте в доступному для дитини місці домашню бібліотеку з дитячими книжками. Акцентуйте увагу дітей на тому, що у твору є автор (один або багато людей - народ), назва, літературний жанр (казка, оповідання, вірш). книга для дошкільника
  • Дошкільник за своєю природою - активний слухач за умови, що дорослі, які його оточують, є активними читачами. Читайте дітям та обов'язково обговорюйте з ними кожний дитячий твір, пропонуйте переказати те, що вони прослухали. Систематичне спілкування з дитиною під час читання виховує інтерес до книжки.
  • Переконайтеся, що ви - добрий оповідач: оволодійте мистецтвом виразного читання, акторського виконання літературних творів. Добирайте книги відповідно до віку та індивідуальних особливостей дітей. Що менша за віком дитина, то важливіше значення мають для неї яскрава барвиста обкладинка книжки та кольорові малюнки.
  • Розглядайте і обговорюйте ілюстрації. Ілюстрація несе в собі високі художні образи, що дають дитині ціннісні орієнтири в розумінні таких понять, як: «добро » і «зло», «правда » і «брехня» тощо.
  • Розгляньте з дитиною будову книжки: зовнішня частина книжки називається обкладинкою або палітуркою. Обкладинка захищає сторінки книжки; може бути з картону, тканини, навіть зі шкіри. За яскравими малюнками на обкладинці відразу можна здогадатися, про що розповість книжка.
  • Залучайте дітей до створення книжок власноруч: твори для книжок діти можуть обирати або складати самостійно, дорослий їх записує, діти - малюють ілюстрації, разом скріплюють сторінки.
  • Подавайте добрий приклад: багато читайте для себе і для дітей, ходіть разом до бібліотеки, в книжкові крамниці, пропонуйте дитині самостійно обрати книжки, цікаві їй. ввв
  • З найменшого віку залучайте малюків до слухання поетичних творів; читайте їм вірші, цікаві і за змістом, і за формою. Не примушуйте дітей запам'ятовувати їх, нехай це відбувається довільно, за їхнім бажанням. Пропонуйте дітям найкращі зразки усної народної творчості: загадки, прислів'я, приказки (зокрема і про книгу).
  • Оформіть «Формуляр читача», який можна виготовити із звичайного зошита і разом з дитиною прикрасити титулку; записуйте книжки, які прочитали своїм дітям. Це буде стимулювати дитину «прочитати» якнайбільше. Читайте дітям усе, що їм цікаво, прищеплюйте любов до слухання і читання художніх творів.
  • Дітям корисно дізнатися, як «народилася» книжечка, адже у них недостатньо життєвого досвіду. Розкажіть дітям у цікавій, доступній формі про довгий та складний шлях створення книги, назвіть людей багатьох професій, які беруть участь у «народженні» такої яскравої, привабливої, дуже цікавої та повчальної книжечки; виховуйте повагу до людської праці.
  • За допомогою простих дослідів, проведених разом з дітьми, зробіть спільні висновки щодо бережливого поводження з книгою, сформуйте почуття відповідальності, оскільки повернути книжку на місце слід цілою і неушкодженою.
Кiлькiсть переглядiв: 29